TRIATLÓ PER NOIS I NOIES DE 8 A 12 ANYS – LA SEVA IMPORTÀNCIA

Seguim amb el Blog de l’Escola Catalana de Triatló! El teu espai de Triatló per nois i noies! Obrim una nova secció per informar i aconsellar a joves i famílies que volen iniciar-se en aquest món i no saben ben bé com fer-ho. Un racó per vosaltres, per guiar-vos i ajudar-vos amb tot el possible!

La primera entrada d’aquesta nova secció està relacionada amb la importància del Triatló, i l’esport en general, per nois i noies de 8 a 12 anys. Volem que coneixeu quins són els beneficis que us aporta tenir una rutina esportiva.

L’esport és una eina primordial i fonamental a la vida de qualsevol persona. Per dur a terme una activitat de Triatló per joves de 8 a 12 anys s’hauran de tenir en compte diversos factors per un bon desenvolupament físic i personal. A continuació, us expliquem alguns dels ítems més importants. Seguiu llegint!

VALORS

La majoria de clubs utilitzen l’esport com un recurs formatiu per fomentar aspectes en l’àmbit esportiu, personal i educatiu. Els valors que transmet un club seran adquirits pels triatletes, i els podran utilitzar en un futur i en qualsevol aspecte de la seva vida personals, laboral i/o esportiva. Potenciar valors en aquestes edats com la constància, l’esforç, el sacrifici i el treball en equip seran essencials per tots ells. Com ja sabeu, a l’Escola Catalana de Triatló oferim un servei de Triatló per nois i noies, treballant en equip i potenciant la relació entre companys i companyes.

DECISIÓ PERSONAL

Des de l’Escola Catalana de Triatló, som partidaris que els joves han d’iniciar-se en una pràctica esportiva en concret perquè en tenen ganes i tenen una passió per desenvolupar-la. No amb tots els casos ens trobarem joves que els hi agradi l’esport que fan. És per això, que pensem que si ho fan amb ganes, tot serà més positiu i productiu. La decisió d’iniciar-se amb un esport hauria de ser una acció natural, que surti de dins. Tenir-ho clar serà un bon punt de partida per tal de començar una nova activitat amb ganes i motivació.

La família és clau en aquesta tasca! Un bon assessorament dels pares és fonamental perquè els joves es trobin còmodes amb la decisió que han pres. Des de l’ECT pensem que els pares han de ser una guia i una font d’inspiració i experiència.

OBJECTIUS FÍSICS I HÀBITS DE VIDA

Un dels objectius principals en aquestes edats és que els joves adquireixin bons hàbits de vida. Accions tan simples com portar el material adequat, dutxar-se després dels entrenaments, fer sessió d’estiraments, tenir una bona hidratació i alimentació…Com veieu, són coses bàsiques que hauran de començar a treballar i a implementar durant el seu dia a dia. Fixar-nos aquest objectiu farà que els joves sàpiguen valorar el que fan i cuidin detalls que fins ara, no tenien present.

No només s’hauran de tenir en compte objectius d’aquest tipus. També, és molt important treballar amb objectius físics. Tenir una meta a nivell físic farà que els joves vinguin amb més ganes a les sessions d’entrenaments, tinguin un rendiment més alt i treballin millor la base de l’esport que estan practicant. Els joves estan en edat de creixement i és bo seguir uns entrenaments de grup, per seguir millorant dia a dia.

GRÀCIES PER LLEGIR-NOS!

La setmana vinent, exposarem més factors i consells a tenir en compte!
Si voleu que tractem algun tema en concret, deixa un comentari. Fins aviat Triatletes!